Isnin, 24 Mac 2008

' Cerialah permaisuri '

cerialah permaisuri
ini adalah untukmu
dan kekasihmu

cerialah permaisuri
bertahun aku ada
untuk menunggumu

cerialah permaisuri
makin kuat kudengar
hal persatuanmu

cerialah permaisuri
engkaulah dadah
yang tinggal bagiku

aku mati
bila kau sebut namanya
aku lari
bila selama ini

apakah aku permaisuri
bisikkan ke telingaku
apakah aku permaisuri
hamba yang kecil berdiri

cerialah permaisuri
ini adalah untukmu
dan kekasih hatimu

cerialah permaisuri
ku hanya bergembira
makan makanan tin

cerialah permaisuri
ku belikan reben hijau
untuk sebuah gitar

cerialah permaisuri
ku punya semua wanita
berjalan tidak jauh dariku

aku mati
bila kau dihantar pulang
aku lari
bila selama ini

apakah aku permaisuri
bisikkan ke telingaku
apakah aku permaisuri
hamba yang kecil berdiri

Tiada ulasan: