Sabtu, 19 April 2008

jauh aku terlayang dengan kawalan emosi longgar

apalah daya kalo idea semakin lurus gagap. dah takde cabang lagi dah. sekali lagi kalo aku paksa, aku rasa mesti ada yg tergigit genggam ketat kuat. fuhhh...


dah 3 hari aku jadi hamba jadual yg sama. hanya emas je yg berbeza skit. ikut keperluan dan sedap. yg lain, gila babi sama! kawasan, dengan, tujuan, harapan, penyampaian, banyak lagi lah! hahaha.. apa aku nak jadi apa ni yang aku nak? tak kisah lah. yang penting aku puas yang amat paling bila aku mendengar hasilku. walaupun orang Malaysia asyik dengan lirik korus 'manusia tu tak pernah puas'. mmm.. ye ke? siapa yang memulakan patah kata yg mashyur lantang ni? hmmmm....


adik adik semua, jika taknk jadi manusia yang mcm di atas, kamu mesti cari dimana titik puas kamu yang paling halus. 'copy' dan 'paste' di otak kamu. berlatih untuk mencapainya sehingga kamu tidak lagi bersaudara dengan semua titik tebal di belakang yang dalang semuanya. lupakannya. ia tidak perlu disinggah lagi. teruskan bersyukur dengan mengalahkan titik tebal yang jangan dihina tadi. kemudian, puja dan nikmati titik halus kamu itu dgn mengaguminya dengan sangat jakun. kamu akan menjadi manusia yang sangat berkualiti kerna memenangi hadiah 'nafsu puas buta'.


lumrahnya, manusia banyak harapkan benda yang baik dan sempurna dari semua. tapi kalo diberi sebaliknya, manusia akan jadi takut, marah, lari, kecewa, patah, dan benci. diam dan terus mencari maha pemurah. mmm... kenapa nak kena gini? kau ingat yg tak baik tu datang dari mana? mana syukur yang kamu patut dulukan, huh? mana emas yg tidak kau lapangkan untuk-Nya?


mana?!!



apa aku cakap ni? kat mana aku ni sebenarnya? dah nak sampai kot?

Tiada ulasan: