Sabtu, 17 Mei 2008

muzik dan aku

hmm..

sekali lagi menulis.
sekali lagi terdiam.
sekali lagi tiada idea.

kepala tgh serabut..
hati tgh rindu..
idea tgh mati..

tp aku kena teruskan ini. mungkin Allah sedang beri aku tembok besar. sbb Dia nak tgk aku, bole lompat atau tidak. hmm.. mungkin boleh, tp bukan disini. aku perlu siapkan alunan ini cepat. sbb aku dah dpt alunan yg baru. tak sabar nk bermula. tp kalau aku start buat alunan 'yang baru' tu, mood lama akan hilang..

mood perasaan skrang masih lagi dalam lagu 'gg2' (masih tidak bernama). td aku dgr balik. dan ia telah bersambung semula.. haha! terima kasih tuhan. aku suka kerana lagu ini masih berjalan. tapi masih mencari bunyi sekitar yg sesuai. agar tidak muntah apabila didgr nnt. hmmm..

beatnya semakin kemuncak. tapi melody belum kuat. masalah sekarang kepada melodi sekitar. dan alunan vocal. tp alunan vocal tu aku tolak tepi dulu. sbb bagi aku, perasaan sekitar tu lebih penting dari kecantikan deria manusia. kerana aku hanya meluah perasaan di tempat yg sesuai. itu aku.. taktau la kamu bagaimana.

hmmm... aku pon tak faham apa aku tulis ni sbenarnya. aku tulis ikut sedap je.. hahah. fak aku! bodoh. patutkah aku belajar teori muzik? patutkah? hmm.. pegi mampos! aku tak kisah.


*fuhh*


aku ingin ke pulau berdekatan dlm masa yg terdekat ni.. sbb kat sini serabut. aku taknak makan 'ubat' apa2 lagi. sbb dah janji dgn kekasih hati. hahaha! so, ini saja jalan yg aku ada. pergi bercuti dan siapkan lagu ini segera. kerna tak lama lg aku akan ke new zealand kembali.. jika Tuhan izinkanlah.

pi/es: sesiapa ada cadangan tempat2 yg cantik di malaysia ni sila bgtau. dan sesiapa ingin meneman, kamu dialu2kan. lelaki sahaja k. perempuan tak bleh nnt mak seni marah. mak seni sibuk, tak bleh ikut.

2 ulasan:

Miss Fynn berkata...

yang penting,
rasa.

melodi akan dtg nanti2.

eryzal zainal berkata...

lompat bila sedia.jgn digagahi.tembok cina tinggi.calaq badan satgi.