Isnin, 6 Oktober 2008

endah

hari ini aku tertanya diri aku,


'aku benci manusia, habis tu aku ni bukan manusia ke?'


apa aku nak jawab ni? tinggi sgt ke tahap aku ni yg konon2 membenci manusia tu? siapa aku? hahaha... hey manusia, aku ni binatang yg tiada akal. tapi aku pandai mengunakan akal. dan kalau kau kata aku ni pon manusia seperti kamu, aku bukan. aku ni binatang. aku bangga jadi binatang. kerana aku malu dengan manusia yg katanya ada akal. tapi.. ntah, aku sendiri tak nampak akal manusia tu kat mana. mungkin kat peha kot. ntah la.. nanti2 lah aku try cari. takde masa la skang.

hmm.. bagi aku, manusia ni banyak nak membuang masa aku. contoh,
1. nak mengambil hati orang lain.
2. nak berbuat baik pada pertemuan pertama.
3. nak mengikut orang tua ke majlis.
4. nak mengirim salam.
5. nak mencerita kebaikan kumpulan agar dapat diterima orang.
6. dll

arghhhhhh! penat dan buang masa. hmmm.. hey, kalau kamu manusia ada akal, tak perlu nak buka mulut pon kau bole selamat. cuma, kuatkan telinga... butakan mata... langkahlah satu persatu. kerana... manusia seramai mana pun dikeliling kamu, kau telah ditakdirkan untuk berseorang.


langkah....
mungkin itu cukup.
insyaallah.

10 ulasan:

pyroGrapher berkata...

kadang langkah sendiri

akan di hanyut badai sepi

mungkin indah mimpi - tapi endah mata


atas nama peribadi manusia

ditakdir hidup segerombol dua

hatta asal sperma yang satu

perlu bersatu dihujung waktu



aku suka tulisan kamu

Beautiful_Unbreakable berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hulubalang Istana berkata...

jujur.
sendiri itu indah.
lebih baik sendiri.
daripada dikelilingi manusia hipokrit dan plastik.

aku juga suka tulisan kamu.

waras berkata...

jadi manusia yg digemari adalah seperti berikut:-

1.langsung tidak pedulikan perasaan sekeliling

2. terus buat jahat pada pertemuan pertama

3. terperuk di dlm bilik tidak bercampur gaul dgn kwn2 org tua kita

4. langsung tidak pernah sampaikan salam perkabaran

5. ~yg ini kurang pasti, kebaikan kumpulan itu apa~

6.etc, dll , sebagainya


atau dgn lebih ringkas jangan menjadi manusia hipokrit mungkin,kerana binatang tidak reti utk bermuka2

fARHaNALiCiOus berkata...

yes. love ur writing.
fyi, saya tinggal sebumbung dengan orang yg sungguh hipokrit.
i dont understand how could they be like that.

*yang pasti, mereka ingin mengambil hati semua orang yang aku kenal disini. dengan rupa yang chantik dan perangai sopan y dibuat2.

syahir ismail berkata...

ini bukan "tapir" from TIKL?

Miss Kemek berkata...

yup its taper..
classmate ku yang lama menghilang..
tiba-tiba muncul semula dengan watak yang baru..bukan seperti dulu..
aku gembira untuk kamu..
semoga terus mengecapi cinta terindah..!

errk, kenyang berkata...

teroskan aja,
mulakan,
ok go.

Tanpa Nama berkata...

manusia ciptaan Allah. kau tiada hak untuk membenci sesama manusia. berfikir dahulu sebelum menulis.

jika mereka berperangai sebegitu, ajaklah, bimbinglah dan tunjuklah kepada mereka agar menjadi insan yang lebih baik.

bukankah itu mulia?

benar, Melayu hanya tahu mengkritik. tapi, untuk membantu, tiada.

kosong.

hanya pandai berkata-kata.

meteor jatuh ke riba berkata...

dan aku percaya,

kau juga seorang melayu.

bukan begitu tanpa nama? hehs.

kau juga hanya tahu mengkritik, tapi utk membantu, tiada.

kosong.

hanya pandai berkata-kata.

nota kaki: aku mmg hebat bab copy paste neh. lol.