Ahad, 26 Oktober 2008

posotif, logik, manusia

aku tak boleh marah dengan kata2 engkau. mungkin tidak adil aku memaki kamu kerana sesungguhnya engkau ada hak. dan aku faham manusia ada macam2. cuma aku pelik melihat manusia yg membenci kisah aku ini tapi masih nak duduk dekat dgn kawasan aku ini dan membaca. kenapa? kan ke bagus kalau kau muat turun lagu ke... blue ke... apa2 aje lah yg selain baca 'langkah' ni.

tapi jangan risau.. aku cuma pelik je. aku ini jenis boleh terima apa sahaja. kau bagi je apa pon. sebab tu pemberian dari engkau. dan tuhan bentukkan isteri aku secantik kejadian. bagi aku.


p/s: aku dah rugi lebih kurang 15minit sebab tulis pasal manusia remeh. tapi nasib baik aku ada isteri yang paling cantik dalam dunia. dah la cantik, wangi pulak tu.



yang benar,
jalal bin sabtu (at least ada nama. baru nampak berani skit. lain kali kau belasah je nama sesapa, k?)

23 ulasan:

Sue Anna Joe berkata...

Ek eleh, ko ingat ko sorang ke ada bini yang cantik dan wangi, aku pon bini yang cantik dan wangi apa.

Ahaha.

Sorri ya tak dapat hadir semalam, kebetulan kami ada event yang lain semalam di Annexe,CM.

Tapi mesti ada video kan? :)

MyAishah berkata...

hye abang tri..
biaq pi ape orang kate..
yang penting, abang tri & kak fynn bahagia...
dan terus bahagia... :)

fynn jamal berkata...

eee...
suka camtu tau dia ni.

*jelir lidah*

jahat.

Marzuki berkata...

bila aku nak kawen ni, leh join skali

tri berkata...

sokay anna.


but u dgn pitt kena dtg nuzealand. tak dulik!

misshetrek berkata...

dorg ckp beranilaa.
sbb kite xknl.
biar je mereka2 tu.
xyah layan.

both of u dh nk pindah pun kn?

kirim slm pada isteri cntik kamu yer?

iXa berkata...

yang benar,
jalal bin sabtu (at least ada nama. baru nampak berani skit. lain kali kau belasah je nama sesapa, k?)


-okay this is funny, bro. it triggers an idea. good2. haha.

chopstick berkata...

hahaha konfem budak anon tu tengah berapi skang kan hakhak..padan muka,wat kacau lagi kat umah orang..

aMAZy EVE berkata...

hey tri...isteri kamu mmg yg paling wangi la...masa kak fynn masuk dlm banglo merah tu..satu ruang penuh bau wangi nya...melihat kamu dan kak fynn,seperti melihat yg bahagia itu mmg WUJUD..

suka tgk kamu 2

akak berkata...

Hohoho..
cute la..funny..

Pedulikan saja yang mencerca tu...dia tak boleh menjadi PENCINTA seperti kamu..
dan tak dapat yang cantik dan wangi seperti fynn..

teruskan CINTA kamu..sgt cemburu..
alangkah bahagia kalu aku dapat merasa bahagia seperti kamu jugak...

sabar yerr...

amelia_wanzul berkata...

ye...aku setuju! bini engkau mmg cntk +wangi! hahaha...untung engkau! =)

sungguh aku berdoa 1 ari nnt aku akn dpt rs bhgie yg engkau+fynn rs...envy korg...hehhee...

tuk ano....ko jgn jels sbb awek ko buruk+busuk ok...

yg benar,
amelia (ye...aku ade name wahai ano)

Tanpa Nama berkata...

cantik tidak abadi
cinta juga tidak abadi

tri berkata...

hidup juga tak abadi. so?
patut mati kah?

arghh! apa ni? takde point la. cuba terangkan kat aku.. plzzz... aku nak dgr sangat jawapan dari 'tanpa nama' ni.

noheartfilin berkata...

salam...

xtau nk post apa2...

blog lu mmg menarik..kagum gua..

salam perkenalan dari gua..

intoxicated_toxic berkata...

tanpa nama ni mmg tadek personality. buang masa btol

badakbiru berkata...

tanpa nama,
mmg cantik tidak abadi..tapi cantik itu subjektif.
kalo cinta itu ikhlas..pasti kekal sehingga ke alam yg satu lagi...

tri,
teruskan memuja isteri mu yg cantik itu, tanpa nama tu dengki la tuh.sbb dia tak ada apa yang kau ada...biaq p kat dia..!

aku pun jeles dgn kamu dan fynn, untung fynn dpt hasben spt kamu..

waras berkata...

* kagum *

jarang sekali kaum adam akn berbuat begini selepas kawen .. perkahwinan kamu sungguh indah . dan selamat berangkat sana bersama isteri kamu.

makna chantek bg insan yg bergelar anonymous mungkin sekadar fizikal shj , ntah bg aku cantik itu lebih dari itu yg dimaksudkan disini. sangat dalammm.

mmg cinta pdNya yg satu yg kekal abadi, tp cinta kpd isteri juga dituntut dalam islam bukan? jd tiada salahlah tuannya blogger ni menyatakan cinta mereka. jikalau rasa mereka sesajer nak menunjuk2,aku rasa tidaklah over, mereka bergerak di dunia blog mereka shj, hanya kamu yg berterbangan entah dari mana sperti jua aku . tp aku suka melihat kebahagiaan dan bukannya manusia hipokrit.
ntah bukan nak backup atau apa tp ntah rasa nak berkata.

~berenti disini dahulu

Ladynoe berkata...

kalau saya ada suami, saya pohon tuhan agar suami saya menghargai saya seperti awak hargai kak fynn.

haih..

=(

hatrikirana berkata...

lama x berinteraksi di ruangan kamu ini...
aku membaca kabar dr entri isterimu, yg kamu berdua tidak dapat meneruskan hasrat ke negara kiwi sana...
sabarlah... namun aku kagum dengan rasa cinta yg telah terikat di antara kamu berdua...
cinta yg kamu ikat menjadikan kamu lebih kuat, dan tabah menempuhi asam garam hidup...
segala2nya punya hikmah yg tersendiri...
kita hanya merencana, Tuhan yg menentukan segalanya...
kebahagiaan tidak akan pernah datang dgn mudah... aku doa kamu berdua kuat dgn kata2 manusia tanpa nama ini...

Tanpa Nama berkata...

yuck

adilahalim ; berkata...

tanpa nama ;

kebencian itu sia sia.
membenci atas dasar iri hati,
kasihan, sgt kebudak-budakkan.

tri ;

teruskan mcintai isterimu.

dan juga, salam.
ini first cmnt aku utk blog kau.
aku akan terus mbaca.
mnunggu cerita si tanpa nama.

:)

CIKSELAMPIT berkata...

saya rasa si tanpa nama ni nak perhatian jer.

kesian kat dia kan?

mungkin fintri patut ajar dia cara utk berkasih sayang..

harini dia "yuck" kat korang, satu hari nanti kena "yuck" dgn org lain baru dia tau.

ain bukan alif berkata...

ish nampak sangat si tanpa nama ni dengki giler kat korang...buat lagi macam2 tri n fynn biar die lagi dengki giler babeng.baru padan dengan muka dia!hahahahaha
(gelak jahat)