Ahad, 26 Oktober 2008

posotif, logik, manusia

aku tak boleh marah dengan kata2 engkau. mungkin tidak adil aku memaki kamu kerana sesungguhnya engkau ada hak. dan aku faham manusia ada macam2. cuma aku pelik melihat manusia yg membenci kisah aku ini tapi masih nak duduk dekat dgn kawasan aku ini dan membaca. kenapa? kan ke bagus kalau kau muat turun lagu ke... blue ke... apa2 aje lah yg selain baca 'langkah' ni.

tapi jangan risau.. aku cuma pelik je. aku ini jenis boleh terima apa sahaja. kau bagi je apa pon. sebab tu pemberian dari engkau. dan tuhan bentukkan isteri aku secantik kejadian. bagi aku.


p/s: aku dah rugi lebih kurang 15minit sebab tulis pasal manusia remeh. tapi nasib baik aku ada isteri yang paling cantik dalam dunia. dah la cantik, wangi pulak tu.



yang benar,
jalal bin sabtu (at least ada nama. baru nampak berani skit. lain kali kau belasah je nama sesapa, k?)

Isnin, 20 Oktober 2008

sempat, nasib dan makna.



aku paling benci kalau hasil kerja aku takde makna. bukan main lama aku tenung, aku still fokus kat 'petir' tu. aku taktau apa nak fikir bila tgk gambar ni. aku nasib baik sbb sempat snap. tapi aku tak bernasib baik sbb gambar ni takde makna bagi aku.

p/s: aku ada isteri paling cantik didunia. kau?

Khamis, 16 Oktober 2008

Selasa, 14 Oktober 2008

ini dia

terima kasih wahai semua...


selamat hari raya. aku tak tahu nak tulis apa. tp kena tulis sebab nanti manusia fikir aku manusia tak menghargai mereka. aku harga kamu semua. cuma aku masih terpegun. terima kasih.

Isnin, 6 Oktober 2008

endah

hari ini aku tertanya diri aku,


'aku benci manusia, habis tu aku ni bukan manusia ke?'


apa aku nak jawab ni? tinggi sgt ke tahap aku ni yg konon2 membenci manusia tu? siapa aku? hahaha... hey manusia, aku ni binatang yg tiada akal. tapi aku pandai mengunakan akal. dan kalau kau kata aku ni pon manusia seperti kamu, aku bukan. aku ni binatang. aku bangga jadi binatang. kerana aku malu dengan manusia yg katanya ada akal. tapi.. ntah, aku sendiri tak nampak akal manusia tu kat mana. mungkin kat peha kot. ntah la.. nanti2 lah aku try cari. takde masa la skang.

hmm.. bagi aku, manusia ni banyak nak membuang masa aku. contoh,
1. nak mengambil hati orang lain.
2. nak berbuat baik pada pertemuan pertama.
3. nak mengikut orang tua ke majlis.
4. nak mengirim salam.
5. nak mencerita kebaikan kumpulan agar dapat diterima orang.
6. dll

arghhhhhh! penat dan buang masa. hmmm.. hey, kalau kamu manusia ada akal, tak perlu nak buka mulut pon kau bole selamat. cuma, kuatkan telinga... butakan mata... langkahlah satu persatu. kerana... manusia seramai mana pun dikeliling kamu, kau telah ditakdirkan untuk berseorang.


langkah....
mungkin itu cukup.
insyaallah.

Ahad, 5 Oktober 2008

2nd syawal

adam ... fynn


fynn ... tri


adam


fynn . tri .adam


we